Adler – německý orel technického pokroku
Značka Adler patřila mezi průkopníky německého automobilového průmyslu. Vyráběla automobily již od přelomu 20. století a rychle se etablovala díky kvalitním konstrukcím a pokročilým technologiím. Ve 30. letech byla jedním z lídrů v zavádění pohonu předních kol a aerodynamických karoserií, a její vozy slavily úspěchy i v mezinárodních závodech. Výroba automobilů byla ukončena během druhé světové války.
Období (1900–1918)
- Adler 4½ HP Vis-à-vis (1901): první automobil Adler s motorem De Dion-Bouton (3,5 koně).
- Modely s motory De Dion-Bouton (do 1902): dvou- a čtyřválcové motory 1 032–9 081 cm³.
- Modely s vlastními motory (od 1902): vývoj pod vedením Edmunda Rumplera, přechod na vlastní techniku.
🚗 Meziválečné období (1919–1936)
- Adler Standard 6 (1927–1934): šestiválec 2 540 nebo 2 916 cm³, první evropské auto s hydraulickými brzdami ATE-Lockheed.
- Adler Standard 8 (1928–1934): luxusní osmiválec 3 887 cm³, důraz na komfort.
- Adler Trumpf (1932–1938): první model Adler s pohonem předních kol, motor 995–1 645 cm³, úspěchy i v Le Mans.
- Adler Trumpf Junior (1934–1941): kompaktní a dostupný model s motorem 995 cm³.
Období (1937–1945)
- Adler 2.5 Liter (1937–1940): šestiválec 2 494 cm³, 58 koní, aerodynamická karoserie od Paula Jaraye, rychlost až 125 km/h.
- Adler Diplomat (1934–1940): luxusní model s šestiválcem 2 916 cm³, výkon 65 koní, určen pro vyšší třídu.